Legfőbb projektjeink
- Szakértői támogatás a TETRA projekt 2. fázisának kivitelezéséhez
- Koncesszor kiválasztásának szakértői támogatása Szkopje város részére a városon belüli könnyűvasút hálózat (villamos) építéséhez és hasznosításához
- Üzleti információs (ERP) rendszer technikai specifikációjának elkészítése az AD ELEM részére
- ERP rendszer beszerzésének tanácsadói támogatása
- ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítás megszerzésének támogatása a Munkaügyi és Szociális Minisztérium és kapcsolt szervezetei számára
- Szakértői támogatás és adatgyűjtés a MARA (Mezőgazdasági és Vidékügyi Minisztérium) statisztikai tudásbázisának fejlesztése
A projekt hivatalos megnevezése: Technical Assistance to the Implementation of TETRA phase 2
Finanszírozás forrása: Európai Unió / IPA 2008 / Police Reform
Szerződő hatóság: az Európai Közösség képviseletében az ország EU Delegációja
Hivatkozási szám: EuropeAid/128787/C/SER/MK
A projekt helyszíne (ország): Macedón Köztársaság
A projekt időtartama: 2010. július – 2013. január (6 hónapos meghosszabbítási lehetőséggel)
Kedvezményezett: Belügyminisztérium, Macedón Köztársaság
Partnereink: Austroconsult technische und betriebswirtschaftliche Planung und Beratung GesmbH Intech A.S.
Információ a projektről: A projekt a következő négy fő fázisra bontható:
- fázis: Felmérés, koncepcionális tervezés és mennyiségi becslés elkészítése
- fázis: A technikai specifikációk és a teljes pályázati dosszié elkészítése
- fázis: Szállító kiválasztás lebonyolítása és kiértékelése
- fázis: Bevezetés és üzembe helyezés
A projekt természetéből fakadóan az egyes szakaszokat időben egymás után lehet csak elvégezni. Az első fázisban a tanácsadó fő feladata a funkcionális követelmények meghatározása a PMR rendszerhez, valamint tréningek lebonyolítása a TETRA Phase 1 projekt alatt bevezetett rendszer fenntarthatósága érdekében.
A projekt második szakaszában a korábbi fázis során végzett felmérés eredményeinek felhasználásával a következő feladatok kerülnek végrehajtásra: egy teljes rendszerterv kialakítása, a lefedettségre vonatkozó szcenáriók megerősítése, a rendszer funkcionalitásának, indikatív technológiáknak és sztenderdeknek az adoptálása, valamint javaslat kialakítása a már meglévő rendszerekkel való integrációra vagy együttműködésre.
A harmadik fázis magában foglalja a teljes pályázati dokumentáció elkészítését, valamint a tender lebonyolítását is. A beérkező árajánlatokat a szerződő hatóság értékeli ki. A beszerzést megelőzően szükséges piacelemzés elvégzése a versenyhelyzet biztosítása érdekében, az jelentkezők alkalmasságának vizsgálata, és költségbecslés készítése. A fázis célja a győztes pályázó kiválasztása, a tanácsadó kapcsolódó feladata pedig a szerződő hatóságok támogatása a beszerzés idejének minimalizálására és a sikeres beszerzési procedúrát fenyegető kockázatok minimalizálására tett javaslatok által. A fázis időtartamát a hivatalos pályázati folyamat lebonyolításának ideje határozza meg.
A negyedik fázis a szerződéskötést követően indul. A tervek szerint a PMR bevezetése 1-1,5 évet fog igénybe venni a szerződés aláírásától az előzetes átvételi tesztekig. A tanácsadó ellenőrzi és irányítja az üzembe helyezés folyamatát napi szinten, beleértve a felhasznált eszközök és a szállító által végzett bevezetés minőségének az ellenőrzését, valamint rendszeres jelentések készít a szerződő hatóságnak és a kedvezményezettnek.
A projekt célja:
A projekt célja, hogy megfelelő támogatást biztosítson a kedvezményezettnek és a szerződő hatóságnak a projekt végrehajtásához, ellenőrizze a tervezést, a beszerzést és a kulcsrakész bevezetést a PMR országos lefedettségének bővítésénél, valamint hogy elősegítse az új és a már meglévő rendszerek integrációját. Szintén célja az országosan homogén PMR lefedettség létrehozása, mely alkalmas minden felhasználó szervezet professzionális és biztonságos kiszolgálására.
A projekt során ellátandó feladatok:
- A kedvezményezett és a szerződő hatóság támogatása a TETRA-1 hálózat kritikus hibáinak javításában;
- Teljes terepfelmérés elvégzése és mennyiségi becslés készítése a rendszere vonatkozóan;
- A teljes rendszerterv elkészítése, javaslattétel a jelenlegi rendszerrel való integráció és a kompatibilis működés megvalósítására;
- Pályázati dokumentáció elkészítése, beleértve a technikai specifikációkat, valamint a szállítói szerződésnek az átadás utáni karbantartási szolgáltatásokra vonatkozó feltételeit is;
- Szállító kiválasztásának szakmai támogatása;
- Projekt menedzsment támogatás nyújtása a bevezetés és üzembe helyezés teljes ideje alatt;
- A jóváhagyási eljárások támogatása.
A projekt földrajzi keretei:
A központi projektiroda a fővárosban, Szkopjéban található, de a tevékenységek végrehajtása az egész ország területén zajlik, beleértve a határterületeket és a nemzetközi határátkelőket is.
További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:
Radványi Ildikó: radvanyi.ildiko@vialto.hu
projekt koordinátor
A projekt hivatalos megnevezése: Consulting services to support strengthening of the financial management function of AD ELEM
Finanszírozás forrása: Helyi beszerzés
Szerződő hatóság: AD ELEM
A projekt helye (ország): Macedón Köztársaság
A projekt időtartama: 2009. augusztus – 2012. február
Kedvezményezett: AD ELEM
Partnerünk: Daten-Kontor Ltd.
Információ a projektről: A projekt célja egy olyan modern üzleti információs (ERP) rendszer kialakításának biztosítása AD ELEM számára, amely pontos és naprakész vezetői információkat biztosít a vállalat teljesítményének ellenőrzéséhez, valamint a belső és külső felhasználók információs igényeinek kielégítéséhez. Az AD ELEM, a folyamatban lévő szabályozási változások következményeként, az elektromos áram termelésén túl engedélyre tesz szert az elektromos áram hazai és külföldi piacokon történő kereskedésére is a jövőben. Az engedélyt kibocsátó Energia Szabályozó Bizottság (Energy Regulatory Committee, ERC) megköveteli az egyes erőművek önálló, elkülönült könyvelését, számviteli és pénzügyi jelentéseit. Az ERC követelményeinek való megfelelés kulcsfontosságú szempont a vállalat számára a rendszer bevezetésekor.
A projekt célja:
A projekt általános célja az AD ELEM üzleti folyamatainak optimalizálása és a vezetői jelentések minőségének javítása. A projekt során ellátandó feladatok:
- A vállalat üzleti folyamatainak azonosítása és definiálisa az ISO 9001 szabvánnyal összhangban, továbbá fejlesztési és változtatási javaslatok kidolgozása az eredményesség és hatékonyság növelése érdekében.
- Egy többek közt a következő funkciókat lefedő integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése az AD ELEM-nél:
- Vezetői számvitel,
- Tervezés, költségvetés-tervezés, elemzés és biztosítás,
- Pénzügyi menedzsment,
- Beszerzés (munkafolyamat támogatással),
- Raktárkezelés,
- Készletkezelés,
- Befektetett tőke menedzsment,
- Emberi erőforrás menedzsment,
- Marketing/számlázó rendszer,
- Adattárház,
- Jelentések és elemzések készítése,
- A meglévő rendszerekkel és adatbázisokkal való integráció lehetősége,
- Elektromos áram termelésének irányítása (a termelési rendszerekben),
- Befektetések menedzsmentje (új lehetőségek kialakítása, meglévők fejlesztése),
- Az energia ágazat kereskedelmi könyvelési gyakorlatának a nemzetközi best practice-eknek megfelelő fejlesztése;
- A vezetői (és az ERC felé irányuló) jelentések minőségének javítása az integrált ERP rendszer segítségével;
- Az ERC elvárásainak megfelelő könyvelési, a számviteli és pénzügyi jelentések biztosítása;
- A modern vezetési módszerekhez és a korszerű rendszer használatához, üzemeltetéséhez szükséges képzések kialakítása és megszervezése az ELEM munkatársai számára.
A projekt földrajzi keretei:
A központi projektiroda az ELEM központjában, Szkopjéban van, ám az egyes projekttevékenységek az ország egész területét lefedik.
További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:
Radványi Ildikó: radvanyi.ildiko@vialto.hu
Projekt koordinátor
A projekt hivatalos megnevezése: Consultancy Services for Procurement of Enterprise Resource Planning System
Finanszírozás forrása: Világbank
Szerződő hatóság: Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bank (IBRD)
A projekt helyszíne (ország): Macedón Köztársaság
A projekt időtartama: 2009. október – 2010. május
Kedvezményezett: Földhivatal, Macedón Köztársaság
Partnerünk: ICS Consulting D.o.o.
Információ a projektről: Az ingatlan nyilvántartás és regisztrációs projekt fő célja egy hatékony és eredményes ingatlan kataszter és regisztrációs rendszer kialakítása volt, amely hozzájárul a hatékonyabb telek- és ingatlanpiac fejlesztéséhez a Macedón Köztársaság területén.
A projekt célja:
A projekt tárgya a vállalatirányítási (ERP) rendszer valamennyi javasolt moduljának sikeres bevezetése és üzembe állítása, a tenderdokumentációban és az ajánlatban rögzítetteknek megfelelően.
A projekt során ellátandó feladataink:
- a beszerzendő ERP/DMS/eCadastral szoftverre érkezett szállítói árajánlatok értékelésének szakértői támogatása;
- a beszerzendő hardware platformra érkezett árajánlatok értékelésének szakértői támogatása;
- szakértői támogatás, projektmenedzsment és felügyelet biztosítása az ERP, DMS és eCadastral Gateway külső ajánlattevő által történő bevezetéséhez;
- az ERP, DMS és eCadastral Gateway bevezetéséhez szükséges HW és SW kivitelezésének szakmai felügyelete;
- az ERP, DMS és eCadastral Gateway kivitelezésének, végrehajtásának és éles indításának ellenőrzése;
- szakértői tanácsadás az üzleti folyamatok analitikus tervezéséhez;
- időszaki jelentések készítése a projektvezetés számára az ERP, DMS és eCadastral Gateway kivitelezés előrehaladásáról;
- a tesztelésben és a minőségbiztosítás szakmai támogatása a bevezetett ERP, DMS és eCadastral Gateway rendszereknél;
- a rendszer különálló alkotóelemeinek, valamint a teljes egészének az operatív átvételéhez kapcsolódó javaslatok kialakítása.
A projekt földrajzi keretei:
A központi projektiroda a fővárosban, Szkopjéban volt, ám az egyes projekttevékenységek az ország egész területét lefedték.
További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:
Radványi Ildikó: radvanyi.ildiko@vialto.hu
Projekt koordinátor
A projekt hivatalos megnevezése: Support for the certification of the ISO 9001: 2008 standard for the Ministry of Labor and Social Policy and its affiliated organizations (QMS System implementation)
Szerződő hatóság: World Bank / International Bank for Reconstruction and Development
A projekt helyszíne (ország): Makedónia
A projekt időtartama: 2013. február – 2014. december
Kedvezményezett: Munkaügyi és Szociális Minisztérium és kapcsolt szervezetei
Partnerek: Imp Consultores de Operaciones, S.L Spain
Információ a projektről: A megbízás célja a minőségmenedzsment alapelveinek bevezetése a Munkaügyi és Szociális Minisztérium és kapcsolt szervezeteinek működésébe, illetve az ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítvány megszerzésének előkészítése, a kedvezményezett szervezetek hatékonyságának növelése céljából.
A projekt megvalósítása négy fázisban történik:
- Fázis: Részletes munkaterv készítése
- Fázis: Minőségmenedzsment tréning tervezése és megvalósítása
- Fázis: Minőségmenedzsment rendszer tervezése, kialakítása és bevezetése, majd ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítása
- Fázis: A minőségmenedzsment rendszer működtetéséhez szükséges támogatás nyújtása a Minisztérium számára
A projekt célja:
A Munkaügyi és Szociális Minisztérium és háttérintézményei (Állami Munkaügyi Főfelgyelőség és 30 kirendeltsége, 11 Szociális Védelmi Intézmény, 33 Szociális Jóléti Központ és a Háborús veteránok és a polgári rokkantak jogainak védelmét ellátó állami intézmény) folyamatmenedzsment funkcióinak áttekintése és fejlesztése a minőségmenedzsment alapelvei mentén, az érintett szervezetekre vonatkozóan az ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítás megszerzése érdekében.
A projekt földrajzi keretei:
A projektvezetés és a tanácsadói csoport működési helye Skopje. A projekt során végzendő szakmai tevékenységek, feladatok az érintett intézmények helyszínein, Makedónia területén kerülnek megvalósításra.
További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:
Radványi Ildikó: radvanyi.ildiko@vialto.hu
Projekt koordinátor
A projekt hivatalos megnevezése: Technical Assistance and Data Collection for Strengthening the Statistical Capacity of the Ministry of Agriculture and Rural Affairs
Szerződő hatóság: Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (CFCU)
A projekt helyszíne (ország): Törökország
A projekt időtartama: 2011. január – 2012. szeptember
Kedvezményezett: Mezőgazdasági és Vidékügyi Minisztérium (MARA), Törökország
Partnereink:
- AGROTEC SpA
- Research Institute of Agricultural Economics (AKI)
- BPR Consulting Ltd.
Információk a projektről: A projekt elsődleges célja a jelenlegi Török Mezőgazdasági Statisztikai Rendszer helyzetének felmérése, elemzése és fejlesztése, az EU Mezőgazdasági Statisztikai Rendszeréhez történő harmonizálás érdekében.
A fenti cél elérése érdekében elvégzendő tevékenységek: mintavétel rendszerének kialakítása a gazdaságok aktuális nyilvántartását alapul véve, kérdőív megszerkesztése, használati útmutatók kialakítása, lekérdezés, előrejelzési módszerek kidolgozása különböző kiválasztott termékekhez (búza, kukorica és olajbogyó), adatgyűjtés új, objektív technikákkal, adatbányászat és tréningek.
A projekt célja:
A projekt tárgya a jogharmonizációhoz való hozzájárulás, különös tekintettel a TurkStaton kívüli választott adatszolgáltatók kapacitásfejlesztésére.
A projekt célja a MARA által beszerzett statisztikai adatok minőségének javítása akcióterv kidolgozásával, szervezett tréningek levezetésével, új termelés előrejelzési módszerek bevezetésével, felmérés-készítéssel kapcsolatos tudásbázis javításával és megbízható, az EU sztenderdekkel összhangban álló adatgyűjtéssel.
A projekt földrajzi keretei:
Tanácsadóink a MARA-nál, a projektvezetés ankarai központjában dolgoznak. Terepmunkát az alábbi helyszíneken végeznek: helyszínei: Antalya, Adana, Konya és Manisa.
További információért forduljon kapcsolattartónkhoz:
Radványi Ildikó: radvanyi.ildiko@vialto.hu
Projekt koordinátor