ServiceNow OOB ITSM implementáció egy magyarországi tévécsatornánál
IT szolgáltatás menedzsment
IT szolgáltatás
menedzsment
menedzsment
Projekt összefoglaló
Ügyfél
Magyarországi televíziós csatorna
Iparág
Média szektor
Vialto szerepe
ServiceNow implementáció
tanácsadás, üzleti elemzés
tanácsadás, üzleti elemzés
Projekt leírás
A projekt során lecseréltük a meglévő IT szolgáltatásmenedzsment rendszert a legkorszerűbb ServiceNow megoldással, melynek platformján új folyamatokat, valamint teljesítménymérési és riportálási módszereket vezettünk be.
Projekt megoldás
Kihívás
Azt gondolnánk, hogy egy műsorszolgáltató vállalatnál a hangsúly a marketingen, a tartalomszolgáltatáson és a produkciós irodákkal való együttműködésen van. Ez így igaz is, de a rendkívül komplex működés informatikai hátterének támogatása – már csak a kiemelt figyelem miatt is, rendkívül kritikus, és akár akadálya is lehet a fejlődésnek.
Ügyfelünk éppen ezzel a helyzettel nézett szembe: alapszolgáltatásainak minőségét javítani szerette volna, de az IT támogatás meglévő technikai lehetőségei már korlátjai lettek a fejlődésnek. A jelenlegi IT szolgáltatásmenedzsment rendszer lecserélése is szükségessé vált. Új teljesítménymérési módszertanra, folyamatfejlesztési támogatásra, új folyamatok bevezetésére és természetesen az informatikai szolgáltatások teljesítményének mérése és riportolásra is szükség van. A rövid távon elérhető transzparensebb és gyorsabb működés mellett hosszú távon pedig a LEAN módszertanhoz való illeszkedésre is.
Ügyfelünk éppen ezzel a helyzettel nézett szembe: alapszolgáltatásainak minőségét javítani szerette volna, de az IT támogatás meglévő technikai lehetőségei már korlátjai lettek a fejlődésnek. A jelenlegi IT szolgáltatásmenedzsment rendszer lecserélése is szükségessé vált. Új teljesítménymérési módszertanra, folyamatfejlesztési támogatásra, új folyamatok bevezetésére és természetesen az informatikai szolgáltatások teljesítményének mérése és riportolásra is szükség van. A rövid távon elérhető transzparensebb és gyorsabb működés mellett hosszú távon pedig a LEAN módszertanhoz való illeszkedésre is.
Megvalósítás
A régi jegykezelő rendszert a jelenleg a piacon elérhető legkorszerűbb Servicenow megoldással segítettünk kiváltani, annak OOB (Out of the box) kereteit kihasználva. Az ITSM folyamatok fejlesztése és új folyamatok bevezetése már ServiceNow platformon történt, ehhez készítettük el a szükséges specifikációkat. Az implementáció teljes folyamatában támogattuk Ügyfelünket tanácsadói és üzleti elemzői szerepkörben. Az ITIL irányelveit követve az ITSM területén egy átfogó megoldásközpontot hoztunk létre a ServiceNow platformon.
Eredmény
Az új rendszer, vagy 30 támogató (SD Agent) használatával többszáz ember informatikai igényeinek kiszolgálását segíti, önkiszolgáló felületekkel, 7/24-es kiszolgálással. Nőtt az átláthatóság és tudatosság, szolgáltatás minősége, ügyfélélmény.

