Digitalizációs és projektmenedzsment érettség feltérképezése egy magyar sörgyárnál
Projekt, program és portfólió menedzsment
Projekt összefoglaló
Ügyfél
Magyarországi sörgyár
Iparág
FMCG
Vialto szerepe
Digitalizációs és projektmenedzsment érettségi felmérés
Projekt leírás
A felsővezetés szerette volna mélyebben megismerni a középvezetők érzékelését arról, hogy hol tart jelenleg a cég a digitalizációs fejlődésben, valamint a projektmenedzsment módszerek, eszközök ismeretében, alkalmazásában, hogy aztán erre (is) építve stratégiai irányokat és akciókat tudjon meghatározni a következő évekre.
Projekt megoldás
Kihívás
A cég évente frissíti a következő három évre szóló stratégiáját, amely szorosan illeszkedik a hosszútávú, 10 éves célkitűzésekhez. Bár a stratégiaalkotás a vállalati működés legfontosabb területeit lefedi, a digitalizáció és projektalapú működés nem volt kellően hangsúlyos a vállalati stratégiában, ezért stratégiai akciók sem kapcsolódtak ezekhez.
Megvalósítás
Először – a céget már ismerve -, szakmailag elismert és hivatkozott módszertanokat alapul véve kidolgoztuk a számukra releváns információkat nyújtó diagnosztikai modelleket, majd ezek alapján kérdőívet és interjú kérdéslistát készítettünk. Minden egyes középvezető kitöltötte a kérdőívet, majd a nyitott kérdések mentén elkészítettük az interjúkat. Az eredményeket statisztikai módszerekkel elemeztük, majd prezentáltuk a menedzsment számára, megmutattuk az összefüggéseket, következményeket és javaslatokat tettünk az előrelépéshez szükséges akciók körére.
Eredmény
A kirajzolódott erősségek-gyengeségek, valamint vágyak-kockázatérzések egy része sejtett volt, és megerősítést nyert a felmérés által, egy része viszont meglepetést okozott a menedzsment számára. A felmérés következtetéseire építve alakította ki a HR a stratégia alapozó elvonulást, ahol a vezetők aztán tovább dolgoztak a legfontosabb gócpontokkal és akciótervet dolgoztak ki a digitalizáció és a projektalapú működés fejlesztésére.

