V-TASZK (VIALTO TANÁCSADÓI SZAKMAI KLUB) – VÁLTOZÁSKEZELÉS

A Tanácsadó általában „változásokon” dolgozik. Vagy előkészíti, megtervezi azokat, vagy a megvalósításukban segíti ügyfeleit. A változások tárgya lehet informatikai rendszermegvalósítás, szervezeti átalakítás, az üzleti folyamatok megváltoztatása, vagy egyszerűen a minket körülvevő környezet drámai megváltozásához való alkalmazkodás is, – mint azt az elmúlt egy évben mindannyiunknak meg kellett tapasztalnunk. Ismerjük-e eléggé a változások pszichológiáját? Tudjuk-e, hogy hogyan segítsük ügyfeleinket – a vezetőket és a dolgozókat egyaránt – abban, hogy a változás elkerülhetetlen fájdalmait és nehézségeit a lehető legkevesebb fennakadással és nehézséggel vészeljék át? És ha lehet, ne csak „átvészeljék”, hanem felismerjék annak lehetőségeit és kihasználják az előnyeit. Vannak-e rá „bekészített” eszközeink és módszereink? Hát persze, hogy vannak. De mit mutat a gyakorlat, mi az ami működik és mi az ami kevésbé? Erről beszélgettünk, vitatkoztunk kollégáinkkal szerdán és élve az alkalommal végigvettük az elmúlt évtized nagy vállalati transzformációs programjait is. Szerencsére elég sok ilyenben volt alkalmunk segíteni ügyfeleinket. Abban, hogy „bevegyék a kanyart”, – vagyis hogy tudjanak változni.