ITSM PORTFÓLIÓ

MÉRHETŐ, STABIL SZOLGÁLTATÁSOK KIALAKÍTÁSÁVAL VÁLIK AZ IT AZ ÜZLET MEGBECSÜLT PARTNERÉVÉ

Az IT már régóta a vállalati működés megkerülhetetlen része, a vállalati stratégiai értékteremtéshez kapcsolódó termékek és szolgáltatások alapvető része és kulcseleme. A jól működő, hatékony informatikai szervezet, jól működő informatikai folyamatok és stabil rendszerek – legyenek akár belső vagy külső szolgáltató által biztosítva – a vállalat versenyképességének, sikerének egyik legfontosabb tényezői lehetnek.

Az IT működését biztosító ITSM folyamatok hatékonysága és jó minősége teszi lehetővé a vállalat eredményességének növelését.

Pár gyakori probléma, ami arra utal, hogy az informatika kiszolgáló (ITSM) folyamatok oldalán van tennivalója a szervezetnek:

  • Az üzleti terület úgy látja, hogy lassú az informatika pl. szoftver fejlesztések egyre több időt vesznek igénybe, határidőre nem tud szállítani stb.
  • Az üzleti oldal úgy érzi kiszámíthatatlan az, hogy egy adott új üzleti képesség mikorra kerül leszállításra az informatika által
  • Folyamatosan növekvő költségek mellett, az IT oldali kiszolgálások sebessége nem növekszik
  • IT vezetőként meg kell értetni az üzlettel, hogy ha nem foglalkozunk az IT belső folyamataink javításával és/vagy nem állunk át új „enabler” működésre (DevOps, Agilis) akkor nem tudjuk kiszolgálni a növekvő mennyiségű igényeket, és a „time to market”-et rövidíteni
  • IT vezetőként nincs elég részletes és az üzlet számára is érthető információ ahhoz, hogy megindokoljuk a technológiai rétegek (storage, adatbáziskezelő, monitoring, stb.) fejlesztésére szükséges költségeket
  • Külső szabályozók által indított auditok eredményeként rendszeres elmarasztalások történnek, a hiányosságok kijavítása nem történik meg maradéktalanul

Mit tehetünk ilyen esetekben?

Ha az IT folyamatok nem transzparensek, mérhetőségük nem teljeskörűen biztosított, az informatikai szolgáltatások és eszközök üzleti értékteremtéshez kapcsolódása nem látható, akkor biztosan szükség van az ITSM folyamatok mérhetőségének kialakítására és hatékonyságjavítására.

Ennek érdekében az általunk kínált szolgáltatások fő elemei:

  • Feltérképezzük az érintett ITSM folyamatokat, beazonosítjuk a hiányosságokat és hatékonyság rontó pontokat
  • Szükség esetén segítünk a stratégiában meghatározott jövőkép eléréséhez szükséges célok megfogalmazásában, akár a kapcsolódó intézkedések megtervezésében
  • Amennyiben a folyamatok hatékonyságát kell javítani, akkor fontos azok üzleti hatásait mérhetően kezelő KPI struktúra, illetve mérési módszertan felállítása

A folyamatok hatékonyságának vizsgálata alapján megfogalmazzuk a hatékonyság növelő intézkedéseket és akár azok bevezetését is felügyeljük

Milyen módszereket alkalmazunk?

Külső tanácsadóként úgy tudunk segíteni, ha megismerjük a helyzetet és ehhez akár a hagyományos interjú technikával, akár egy fejlett eszközzel a Celonis® által gyártott folyamat feltérképező és elemző eszközzel tudjuk a folyamatok adatalapú elemzését elvégezni.

A javítási feladatokat szenior ITSM tanácsdóink széles tapasztalatára támaszkodva akár ITIL akár egyéb szakterületi jó gyakorlatoknak megfelelően tudjuk megtenni.

Miért a Vialto?

A Vialto összehasonlítva az ITSM folyamatokhoz értő egyéb tanácsadó cégekhez több területen kínál tanácsadási értékelőnyt:

  • Tanácsadóink ITSM szakértelme kiterjed a tervezésre, bevezetésre és auditálásra (ITIL, Cobit) módszertanok alapján – de nagy különbség, hogy mi gyakorlati megoldásokat dolgozunk ki, részt kívánunk venni a javaslataink bevezetésében is
  • Képesek vagyunk összetett, bonyolult, sokféle esetet leképező folyamatok adatelemzésére is, ami kizárólag interjú technikával nem oldható meg, van eszközünk, amely feltérképezi, és vizualizálja az egyes eseteket és azok okát
  • Stratégiai szinten tudjuk megfogni a feladatokat, mi nem kizárólag IT és eszköz oldalról érkezünk, tanácsadóink üzleti projekteken is dolgoznak, így értjük az üzleti érdekeket és értjük az IT érdekeket is
  • ITSM rendszerek bevezetését végezzük, folyamatokat alakítunk ki rendszerekben, tudjuk, hogy egy ITSM eszközben mit lehet megvalósítani, így gyakorlatias javaslataink leképezhetők lesznek konkrét támogató rendszerben is
  • MNB audit felkészülés, Hunguard audit felkészítés, GDPR megfelelőség felkészítéshez kapcsolódóan, valamint különböző compliance területek által indított auditokban vettünk részt, saját ITIL alapú átvizsgálást dolgoztunk ki – ezek alapján tudunk önálló átvizsgálásokat végezni

Várható eredmények

  • Független, objektív helyzetkép
  • Üzleti területek elvárásait is kiszolgáló eredmények
  • Transzparens működést eredményező javaslatok
  • Folyamatok teljeskörű kezelése (tisztázott felelősségi és feladatkörök)
  • Vezetői döntéshozatalt támogató prezentációk
  • Szolgáltatói szemléletalapú gyakorlati javaslatok

Kiemelt ügyfeleink

ITSM szolgáltatási portfóliónk elemei

IT szervezeti folyamatok mérhetőségének kialakítása és hatékonyságjavítása

  • Feltérképezzük az ITSM folyamatokat, beazonosítjuk a hiányosságokat
  • Segítünk a folyamatok hatékonyságát azok üzleti hatásait is mérhetően kezelő KPI struktúra (scorecard), illetve mérési módszertan felállításában
  • A folyamatok hatékonyságának vizsgálatát követően segítünk a hatékonyság növelő intézkedések definiálásban és bevezetésében, a definiált KPI célétékek elérésnek érdekében

ITSM támogató rendszer kiválasztása 

  • Célok felmérése, Folyamatok azonosítása
  • ITSM rendszerek bemutatása, funkcionális elemzése
  • Short list kialakítása rendszerek pénzügyi és jövőállósági elemzése, döntéselőkészítés
  • Pályáztatás támogatás (kiírás, elbírálás)

ITSM támogató rendszer bevezetés

  • Bevezetés előtti folyamatfelmérést és optimalizálás
  • A bevezetési projekt/ program menedzsmentje
  • Fejlesztési tevékenységek, (Agilis és hagyományos), Teszt és adat migrációs tevékenység és Cutover menedzsment
  • Szervezeti és kulturális transzformáció menedzsmentje 

ITSM BPR Celonis-al (Folyamatbányász eszközzel) támogatva

  • Folyamatlefutások adat alapú felmérése, elemzése
  • Fájdalompontok beazonosítása
  • Mérés eredményeinek számszerűsítése

IT szervezet folyamatait célzó audit (Governance, Delivery, Support)

  • ITIL és COBIT alapú folyamat, szervezet és szerepkör szintű átvizsgálás, audit érettségvizsgálattal is, megoldási javaslatokkal

IT erőforrás tervezés és menedzsmentfolyamatok kialakítása, automatizálása

    • Működési folyamatok felmérése (ITIL és COBIT alapú folyamat audit, tervezettség, KPI-k)
    • Erőforrásgazdálkodási érettség vizsgálata
    • Automatizálási lehetőségek azonosítása