Új szolgáltatás kifejlesztése Lean startup módszertannal Magyarország egyik piacvezető telekommunikációs vállalatánál

Ügyfelünk célkitűzése piaci versenyképességének erősítése volt, egy korszerű és egyedi otthoni szolgáltatáscsomag létrehozásával. Ehhez jelentős üzleti képességek kialakítására volt szükség. A meglévő TV szolgáltatás új alapokra helyezése, az internet szolgáltatás fejlesztése, valamint a teljes szolgáltatásportfólió tervezése és megvalósítása mellett meg kellett teremteni a szükséges szervezeti és technológiai hátteret is.
Miben segítettünk?

A fejlesztési költségek jelentős megtakarítását tettük lehetővé a Lean startup iteratív megközelítés alkalmazásával, amelynek előnye az új szolgáltatási modell lehető legkorábbi piaci kipróbálása és ügyféltapasztalatok alapján történő folyamatos tökéletesítése. A szolgáltatás legkorábban használható prototípusának informatikai támogatására egy, a piacon elérhető dobozos megoldást javasoltunk, ami nagyságrendekkel kisebb ráfordítást jelentett, mint a vállalati BSS rendszer költséges továbbfejlesztési alternatívája.

A projekt megvalósítása során
átfogó tanácsadói támogatást nyújtottunk, a szolgáltatás- és program definíció szakmai támogatásával és programmenedzsment biztosításával.

Szolgáltatás definíció:
  • Az új szolgáltatás üzleti modelljének definíciója
  • Minimum Viable Product modellezése, Go-to-Market tervezés
  • Ügyfél életút mentén a tervezett ügyfélélmény meghatározása, definiálása
  • A fejlesztendő folyamatok azonosítása, feltérképezése, folyamatleltár készítése
  • Üzleti célok, elvárások, követelmények definiálása a folyamatokhoz kapcsolódóan
  • Szolgáltatásfejlesztéshez kapcsolódó megvalósíthatósági elemzés, ütemterv készítése
  • A tervezett fejlesztések szervezeti egyeztetése, igények / javaslatok begyűjtése
  • Felső szintű folyamattervezés
  • Támogató IT rendszer kiválasztásának tanácsadói támogatása
  • Szolgáltatásfejlesztési programhoz kapcsolódó projektek, stream-ek definiálása, koordinálása és szakmai támogatása
  • Részletes folyamattervezés az informatikai rendszerképességek és az üzleti igények alapján, jogi, adatvédelmi szempontok figyelembevételével
  • Folyamatok dokumentálása
  • Az új folyamatokhoz szükséges erőforrások tervezése
  • Change management támogatás
  • Vezetői döntéstámogatás
  • Tesztelés tervezése és koordinációja
Az eredmény:

Néhány hónap alatt indulásra kész lett az új otthoni szolgáltatáscsomag, mely a csoportszintű TV platformváltást követően sikeresen piacra lépett, és a folyamatos internetelérési technológiai korszerűsítésekkel színvonalas, egyedi ügyfélélményt kínálva, meghatározó versenyelőnyökkel elérhető a háztartások számára.
Ha további program- és projektmenedzsment megoldásaink is érdekelnek, nézd meg szolgáltatásainkat!

Megosztom

Scroll to Top

Kérjük, add meg email címedet a tartalom letöltéséhez!

Kérjük, add meg email címedet a tartalom letöltéséhez!

Webinárium megtekintése és tanulmány letöltése

A folyamatmenedzsment helyzete a hazai nagyvállalatoknál

Az űrlap kitöltése után e-mailben küldjük ki a webinárium linkjét és a tanulmányt.

Webinár - A folyamatmenedzsment helyzete a hazai nagyvállalatoknál

Név(Kötelező)
Kérjük céges e-mail címet használjon!
Hírlevélre feliratkozás
Hozzájárulás(Kötelező)