
Kíváncsi vagy, hogyan használják más magyarországi vállalatok az IT szolgáltatásmenedzsmentet támogató eszközöket?
Mi is. Ezért készítettük el legújabb hazai kutatásunkat.
Van CMDB, van hibajegy, van folyamat – de van mögötte tudatosság is?
Tavalyi kutatásunkban közel száz magyar szervezet válaszait elemeztük, hogy képet kapjunk: mennyire érettek itthon az IT szolgáltatásmenedzsment gyakorlatai. A kép meglehetősen vegyes lett. Miközben a legtöbb helyen már működnek ITIL-folyamatok – például a változáskezelés –, ezek gyakran még mindig kézi vezérlésen futnak, és az automatizmusok, önkiszolgáló megoldások, prediktív eszközök sokszor csak papíron léteznek.
Ami még nagyobb probléma: a válaszadók egyharmada szerint nincs valódi ITSM-stratégia a szervezetüknél, vagy ha van is, nem illeszkedik a napi működéshez. Ez azt jelenti, hogy sok helyen ugyanazokat a köröket futják újra és újra – rendszerben gondolkodás helyett tűzoltással próbálják életben tartani az IT-t.
És bár már mindenki beszél róla, az MI még alig kapott szerepet a hazai ITSM-ben. Prediktív analitika, gépi tanulás, döntéstámogatás? Egyelőre csak a jövő zenéje – a legtöbb szervezetnél még a riportálás sem működik kiforrottan.
Ezért most tovább mélyítjük a vizsgálatot: új kutatásunk középpontjában az ITSM-eszközhasználati gyakorlatok állnak.
Mely rendszerek terjedtek el? Mennyire használják ki a lehetőségeiket? És milyen fejlesztéseket tartanak a legfontosabbnak az IT-szervezetek?
Segíts, hogy reális képet kapjunk a hazai ITSM-eszközhasználatról!
Van CMDB, van hibajegy, van folyamat – de van mögötte tudatosság is?
Tavalyi kutatásunkban közel száz magyar szervezet válaszait elemeztük, hogy képet kapjunk: mennyire érettek itthon az IT szolgáltatásmenedzsment gyakorlatai. A kép meglehetősen vegyes lett. Miközben a legtöbb helyen már működnek ITIL-folyamatok – például a változáskezelés –, ezek gyakran még mindig kézi vezérlésen futnak, és az automatizmusok, önkiszolgáló megoldások, prediktív eszközök sokszor csak papíron léteznek.
Ami még nagyobb probléma: a válaszadók egyharmada szerint nincs valódi ITSM-stratégia a szervezetüknél, vagy ha van is, nem illeszkedik a napi működéshez. Ez azt jelenti, hogy sok helyen ugyanazokat a köröket futják újra és újra – rendszerben gondolkodás helyett tűzoltással próbálják életben tartani az IT-t.
És bár már mindenki beszél róla, az MI még alig kapott szerepet a hazai ITSM-ben. Prediktív analitika, gépi tanulás, döntéstámogatás? Egyelőre csak a jövő zenéje – a legtöbb szervezetnél még a riportálás sem működik kiforrottan.
Ezért most tovább mélyítjük a vizsgálatot: új kutatásunk középpontjában az ITSM-eszközhasználati gyakorlatok állnak.
Mely rendszerek terjedtek el? Mennyire használják ki a lehetőségeiket? És milyen fejlesztéseket tartanak a legfontosabbnak az IT-szervezetek?
Segíts, hogy reális képet kapjunk a hazai ITSM-eszközhasználatról!
A felmérésben résztvevőknek a következőket ajánljuk fel a kutatás támogatásáért cserébe
1. Az első 50 kitöltő ingyenes konzultációs lehetőséggel élhet kihívásaik megbeszélésére.
2. A kutatásból készített tanulmányt a kitöltőkkel osztjuk meg elsőként.
3. Ingyenes részvételi lehetőség a kutatás eredményeit és az azonosított jó gyakorlatokat bemutató rendezvényen.
Amennyiben kérdésed merülne fel, vedd fel velünk a kapcsolatot az info@vialto.hu email címen.
1. Az első 50 kitöltő ingyenes konzultációs lehetőséggel élhet kihívásaik megbeszélésére.
2. A kutatásból készített tanulmányt a kitöltőkkel osztjuk meg elsőként.
3. Ingyenes részvételi lehetőség a kutatás eredményeit és az azonosított jó gyakorlatokat bemutató rendezvényen.
Amennyiben kérdésed merülne fel, vedd fel velünk a kapcsolatot az info@vialto.hu email címen.