Mint minden hivatásnak, a tanácsadásnak is vannak fortélyai. Olyan elvek, kulcskérdések és alapvető technikák, amelyek minden projektben elősegítik azt, hogy egy tanácsadó a legtöbbet hozhassa ki magából és ügyfeléből.
Ám míg ezen alapvetések elvi síkon magától értetődőek, addig a gyakorlatban könnyű elsiklani az alkalmazásuk felett, így Tanácsadói Alapképzésünkön ezeket az alapvetéseket fedtük fel és jártuk körbe, ahol a gyakornokok és a juniorok feladatokon keresztül, a maguk bőrén tapasztalhatták meg, hogy melyek a leggyakoribb buktatói egy stratégiaalkotásnak és felülvizsgálatnak, valamint milyen akadályok és kérdések merülhetnek fel egy folyamatfelmérés során.
A feladatok során az is megvilágítást nyert, hogy milyen értéket képviselhet egy tanácsadó az ügyfél számára, illetve milyen szerepeket tölthet be a szervezetben, különös tekintettel az IT projektekre.
A képzésről fiataljaink az alábbi gondolatokkal és tapasztalatokkal távoztak:
„ Tudásbázissal rendelkezünk cégen belül, merjük egymás véleményét kikérni, egymás tapasztalatát használni. Mielőtt nekiugrunk a feladatnak, gondolkodjunk kritikusan, tervezzünk”.
„Számos olyan területet érintettünk, amikkel kapcsolatos jártasságunk a tanácsadói munka folyamán előbb-utóbb kialakulna, azonban a képzéssel sikerült ezt a folyamatot felgyorsítani.
A csapatmunka fontossága, kihívásai és a benne rejlő lehetőségek voltak azok a tényezők, amik a leginkább elgondolkodtatóak voltak számomra, különösen érdekes volt megfigyelni a csapat dinamikáját az együttműködés során.”
„Jó volt egymástól tanulni formabontó keretek között. Közösségi élményként is megállta a helyét. Tanulságos volt távolról ránézni arra, amit nap mint nap csinálunk, és elemeire bontva látunk.”