Digitális transzformáció: sikeres rendszerbevezetés a bankszektorban
Projekt, program és portfólió menedzsment
Projekt összefoglaló
Ügyfél
Magyarországi nagy bank
Iparág
Bank szektor
Vialto szerepe
Tanácsadás
Projekt leírás
A projekt célja az volt, hogy támogassa ügyfelünket a központi banki rendszer bevezetése során, amely a folyamatosan változó ügyféligényekre való gyors reagálás és a vonatkozó jogszabályok maradéktalan betartása érdekében volt szükséges.
Projekt megoldás
Kihívás
Egy banki üzleti működés alapjainak modernizálása komplex projekt, egy ilyen mértékű informatikai fejlesztés számos rizikófaktorral rendelkezik, melyek moderálása és kezelése a BAU működésen felüli erőforrásokat igényel. Az innovatív megoldásokat kínáló rendszer intézményre szabott gördülékeny működését folyamatos tesztelésekkel tervezte biztosítani ügyfelünk. Kihívásként merült fel továbbá, hogy a banki alkalmazottakon túl a banki ügyfelek is megfelelő időzítésű és tartalmú tájékoztatásban részesüljenek az új rendszer bevezetése kapcsán, valamint, hogy a belső változásból a lehető legkevesebbet érzékeljenek mindennapi bankolási folyamataik során.
Megvalósítás
Szakmai csapatunk több területen nyújtott üzleti és programtámogatást.
Program kommunikáció támogatása:
Program kommunikáció támogatása:
- a program átfogó kommunikációs mestertervének összeállítása és a feladatok koordinációja
- az ügyfélkommunikáció és az ehhez tartozó belső (hálózati, háttértámogatói) kommunikáció koordinációja és megvalósítása
- vezetői kommunikációs megjelenések tervezése, kidolgozása, megvalósítás koordinációja, kapcsolódó szervezeti kommunikáció megvalósítása.
- az erőforrásfoglalási folyamat optimalizálása és a programszintű igényekhez való igazítása
- szervezeti erőforrástervek rendszeres begyűjtése és konszolidációja
- időjelentések begyűjtésének módszertani és operatív támogatása terv-tény kimutatások készítése, rendszeres riportolása.
- hibakezelés menedzsmentje a fejlesztő partnerekkel
- a tesztelési folyamatok koordinálása és nyomon követése a különböző szakterületek között, beleértve az igények begyűjtését és kommunikálását a tesztelő csapatok felé
- a tesztelési eredmények összegzése és riportálása a menedzsment számára
- a különböző tesztelési csapatok közötti együttműködés biztosítása, a hibák hatékony priorizálása és a fejlesztőkkel való folyamatos egyeztetések menedzselése a határidők betartása érdekében.
Eredmény
Az új banki platform több fázisra osztott bevezetése és a banki ügyfelek több hullámban történő migrálása sikeresen zárult, ügyfelünk már az innovatív rendszert használva tud megfelelni mind a piac, mind az ügyfélbázis elvárásainak.

