Celonis® folyamatbányászat a bank és pénzügyi szektorban

 

Hercegh Imre, bank- és pénzintézeti szektor üzletágvezető, partner előadása

 

Az előadás első blokkjában Hercegh Imre, a Vialto Consulting bank- és pénzintézeti szektor üzletágvezető partnere mutatta be röviden a vállalatunk 2007 óta zajló tevékenységét az ágazatban és vetett fel néhány, a szektor szempontjából fontos kihívást.

 

Imre rámutatott arra, hogy a technológiai fejlődés és a változó piaci elvárások következtében a digitalizáció rendkívüli módon felértékelődött, és ezt az egyébként is meglévő trendet a koronavírus-járvány által okozott lezárások csak tovább fokozták. Az, hogy egy vállalat menyire képes megfelelni ennek a kihívásnak, alapvetően határozza meg annak versenypiaci helyzetét. A bankszektorban és a pénzügyi szférában olyan alapvető versenyképességi kérdések merülhetnek fel, hogy egy online számlanyitás mennyiben tud sikeresen megvalósulni, illetve az elektronikusan elindított ügyek -mint a hitelezés, vagy akár a problémakezelés- milyen gyorsan és mekkora mértékű emberi közreműködéssel tudnak lezárulni. 

Imre hangsúlyozta, hogy ebben a piaci környezetben a szervezeteknek tűpontosan kell ismerniük a folyamataikat. Erre kínálhat megoldást a folyamatbányászat mint megközelítés és a Celonis mint eszköz. Ez a téma állt a webináriumunk fókuszában.

 

Lengyel Csaba, folyamatbányászati üzletágvezető, partner előadása

 

A webinárium gerincét alkotó blokkjában Lengyel Csaba, a Vialto Consulting folyamatbányászati üzletágát vezető partnere a folyamatbányászati megoldások rövid bemutatása után gyakorlatban szemléltette, hogy egy B2B Know-Your-Customer folyamat esetében a Celonis szoftvere miként segítheti elő a folyamati ágak felderítésén túl a működésfejlesztést, a monitoringot és az automatizálást is.

 

Csaba rávilágított arra, hogy a folyamatbányászat a digitális lábnyomok alapján valós idejű és tényszerű képet tud adni az informatikai rendszerekkel támogatott folyamatok összes létező lefutásáról. A Celonis eszköze ezen túlmenően egy intuitív környezetben segíti a folyamati problémák értelmezését, a problémák gyökérokainak, anomáliáinak feltárását és pontos meghatározását, továbbá valós idejű megoldásokat is kínál ezek kiküszöbölésére. A szoftver előnye tehát, hogy a folyamat vizualizációja mellett az elemzési munkát is segíti, amelynek köszönhetően a folyamati optimalizációban és automatizálásban rejlő fejlesztési lehetőségeket is beazonosítja. A Celonis – szemben az adattárházakra alapozott megoldásokkal – a forrásrendszerekre épülve folyamatosan, „real-time” módon tudja mérni és monitorozni a működést és megfelelő beállítások mellett akár valós időben be is tud avatkozni a folyamatok lefutásába.

A demo keretein belül elsőként egy olyan megjelenítési felületet ismerhettek meg a résztvevők, amely a digitális lábnyomok összegyűjtése és értelmezése alapján, folyamatáganként, gyakoriság szerint sorolta fel az egyes folyamatokat. Az előadás rávilágított arra, hogy a Celonis segítségével az egyes elemeket kijelölve további információk nyerhetőek ki és jeleníthetőek meg. Csaba bemutatta, hogy a Celonis alkalmas arra is, hogy összevessük az  általunk meghatározott „optimális folyamatot” a tényleges lefutásokkal. A konkrét esetben végigvettük azokat az eseteket, amikor a folyamatban ténylegesen, az „optimálison” túl további, alighanem felesleges tevékenységek akadályozzák a gördülékeny, gyors és hatékony működést (ügyintéző megváltoztatása, szükségtelen Due Diligence, stb).

A demo során továbbá Csaba elmondta, hogy az adatok betöltését egyrészt a gyakran használt tranzakciós rendszerekhez sztenderdizált interfészek segítik, másrészt hatékony módszerekkel építhetőek ki folyamatos adatkapcsolatok akár egyedi alkalmazásokhoz is.

A bemutató során a résztvevők megismerhettek még egy ügyintézői dashboardot is, amelynek köszönhetően a folyamatok lefutási idejét és a költségeit együttesen lehet elemezni az élő adatok alapján. Mindezt segíti az eszköz Action Engine képessége is, amellyel könnyen hozhatunk létre akár a folyamatelakadásokat áthidaló automatizált lépéseket is. (A bemutatott gyakorlati példa során egy konkrét gyógyszeripari ügyfél esetében a Celonis szoftver az üzleti potenciált hívta le a Salesforce rendszerből. Ennek keretein belül kikristályosult, hogy amennyiben ez a mutató bizonyos mértéknél nagyobb értéket vett fel, akkor a rendszer a normál ágról automatikusan egy kiemelt figyelmű ágra terelte át, amelynek köszönhetően a nyereségesebb ügyfeleknél magasabb fokú ügyfélelégedettséget eredményezett).

Végül, de nem utolsósorban Csaba specifikusan mutatta be a Celonis pénzügyi szférában való alkalmazási lehetőségeit, kihangsúlyozva a szektor iparági sajátosságait, kulcsmutatóit, illetve folyamatait is. 

Az előadás tehát rávilágított arra, hogy a Celonis szoftvere intelligens üzleti felhőmegoldással segíti a vállalatokat, hogy akár az élő rendszerek
adataira építve gyorsan átlássák és fejleszteni tudják a működésüket, akár azonnali beavatkozással is. 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük