Imre rámutatott arra, hogy a technológiai fejlődés és a változó piaci elvárások következtében a digitalizáció rendkívüli módon felértékelődött, és ezt az egyébként is meglévő trendet a koronavírus-járvány által okozott lezárások csak tovább fokozták. Az, hogy egy vállalat menyire képes megfelelni ennek a kihívásnak, alapvetően határozza meg annak versenypiaci helyzetét. A bankszektorban és a pénzügyi szférában olyan alapvető versenyképességi kérdések merülhetnek fel, hogy egy online számlanyitás mennyiben tud sikeresen megvalósulni, illetve az elektronikusan elindított ügyek -mint a hitelezés, vagy akár a problémakezelés- milyen gyorsan és mekkora mértékű emberi közreműködéssel tudnak lezárulni.
Imre hangsúlyozta, hogy ebben a piaci környezetben a szervezeteknek tűpontosan kell ismerniük a folyamataikat. Erre kínálhat megoldást a folyamatbányászat mint megközelítés és a Celonis mint eszköz. Ez a téma állt a webináriumunk fókuszában.
A webinárium gerincét alkotó blokkjában Lengyel Csaba, a Vialto Consulting folyamatbányászati üzletágát vezető partnere a folyamatbányászati megoldások rövid bemutatása után gyakorlatban szemléltette, hogy egy B2B Know-Your-Customer folyamat esetében a Celonis szoftvere miként segítheti elő a folyamati ágak felderítésén túl a működésfejlesztést, a monitoringot és az automatizálást is.
Csaba rávilágított arra, hogy a folyamatbányászat a digitális lábnyomok alapján valós idejű és tényszerű képet tud adni az informatikai rendszerekkel támogatott folyamatok összes létező lefutásáról. A Celonis eszköze ezen túlmenően egy intuitív környezetben segíti a folyamati problémák értelmezését, a problémák gyökérokainak, anomáliáinak feltárását és pontos meghatározását, továbbá valós idejű megoldásokat is kínál ezek kiküszöbölésére. A szoftver előnye tehát, hogy a folyamat vizualizációja mellett az elemzési munkát is segíti, amelynek köszönhetően a folyamati optimalizációban és automatizálásban rejlő fejlesztési lehetőségeket is beazonosítja. A Celonis – szemben az adattárházakra alapozott megoldásokkal – a forrásrendszerekre épülve folyamatosan, „real-time” módon tudja mérni és monitorozni a működést és megfelelő beállítások mellett akár valós időben be is tud avatkozni a folyamatok lefutásába.
A demo keretein belül elsőként egy olyan megjelenítési felületet ismerhettek meg a résztvevők, amely a digitális lábnyomok összegyűjtése és értelmezése alapján, folyamatáganként, gyakoriság szerint sorolta fel az egyes folyamatokat. Az előadás rávilágított arra, hogy a Celonis segítségével az egyes elemeket kijelölve további információk nyerhetőek ki és jeleníthetőek meg. Csaba bemutatta, hogy a Celonis alkalmas arra is, hogy összevessük az általunk meghatározott „optimális folyamatot” a tényleges lefutásokkal. A konkrét esetben végigvettük azokat az eseteket, amikor a folyamatban ténylegesen, az „optimálison” túl további, alighanem felesleges tevékenységek akadályozzák a gördülékeny, gyors és hatékony működést (ügyintéző megváltoztatása, szükségtelen Due Diligence, stb).
A demo során továbbá Csaba elmondta, hogy az adatok betöltését egyrészt a gyakran használt tranzakciós rendszerekhez sztenderdizált interfészek segítik, másrészt hatékony módszerekkel építhetőek ki folyamatos adatkapcsolatok akár egyedi alkalmazásokhoz is.
A bemutató során a résztvevők megismerhettek még egy ügyintézői dashboardot is, amelynek köszönhetően a folyamatok lefutási idejét és a költségeit együttesen lehet elemezni az élő adatok alapján. Mindezt segíti az eszköz Action Engine képessége is, amellyel könnyen hozhatunk létre akár a folyamatelakadásokat áthidaló automatizált lépéseket is. (A bemutatott gyakorlati példa során egy konkrét gyógyszeripari ügyfél esetében a Celonis szoftver az üzleti potenciált hívta le a Salesforce rendszerből. Ennek keretein belül kikristályosult, hogy amennyiben ez a mutató bizonyos mértéknél nagyobb értéket vett fel, akkor a rendszer a normál ágról automatikusan egy kiemelt figyelmű ágra terelte át, amelynek köszönhetően a nyereségesebb ügyfeleknél magasabb fokú ügyfélelégedettséget eredményezett).
Végül, de nem utolsósorban Csaba specifikusan mutatta be a Celonis pénzügyi szférában való alkalmazási lehetőségeit, kihangsúlyozva a szektor iparági sajátosságait, kulcsmutatóit, illetve folyamatait is.
Az előadás tehát rávilágított arra, hogy a Celonis szoftvere intelligens üzleti felhőmegoldással segíti a vállalatokat, hogy akár az élő rendszerek
adataira építve gyorsan átlássák és fejleszteni tudják a működésüket, akár azonnali beavatkozással is.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.